Cocktails & dreams

Haromveckan var jag pa ECC och drack cocktails med J

Innan vistelsen var jag ratt nyfiken pa vad som gomde sig bakom dem dorrarna och nu nar jag har varit dar kan jag bara saga att det ar ett "OK" stalle, men inte mer an det. Jag vet inte om vi hade otur med bartendern men det kandes inte som att han var narvarande och dorrpolicyn ar lite val pretentios

For det forsta ar det ratt svart att boka eftersom ett bokningssystem verkar vara icke existerande (att ha nagon som svarar i telefon/email ar en bra start, jag tvivlar pa att dem har det) och sen verkar dorrvakten helt enkelt "valja" ut vilka han gillar och ogillar for dagen, och sen slapps man in

Cocktailsen ar modellen dyrare om man jamfor med priserna i grannomradet Soho och fragan ar om det ar vart det nar man mots av dryg personal vid dorren, vad manga inte forstar ar att dorrvakten har en mycket viktigare roll an att halla ordning. Hur ofta hander ett brak jamfort med hur manga gaster som passerar honom per kvall?
Kan man inte slappna av och vara lite trevlig sa ar det ocksa tyvarr det man tar med sig in pa stallet och da kan t.o.m den mest valgjorda cocktailen vara smaklos, tyvarr

Precis sa var det, om jag minns min cocktail ratt sa var det alltsa bourbon med cigarrinfusion rord med marsalavin och Lagavulinspray som de kallade for Havana. Jag ar lite av ett bourbonfan, sa drinken passade bra.. men jag forvantade mig bara lite mer overallkansla da ECC ar en av de mest omtalade barerna i London for tillfallet, synd att de foll pa dalig attityd vid dorren och konstig stamning vid baren

Trots en halvdan vistelse sa brukar jag anda ga tillbaka till ett stalle for att verkligen ta reda pa om baren bara hade en dalig dag eller om de har nanting mer som jag missade forra gangen men eftersom det ar ett sant projekt att boka bord och komma in sa kanns det helt enkelt inte vart det. Been there done that far duga den har gangen

En bild pa min cocktail :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0