London i brand

Eftersom det har ar en sort of Londonblogg sa kanner jag mig lite tvungen att kommentera det som hander i London. Det som forvanar mig litegrann ar att folk hemma i Sverige kanner till kravallerna och branderna, men fa kanner till syftet till kaoset

Kort och gott
Gnistan som startade allting beror alltsa pa polisens misstankta overvald, en misstankt (inga namn) blev forfoljd av en Scotland Yard-trupp (SY ar polisens hogkvarter i London) och enligt uppgifter sa avlossade den misstankte skott mot polisen, varav en kula traffade en polismans komradio som han bar pa brostet. Den misstankte omkom under skottlossningen och vid en senare undersokning sa kom man fram till att kulan som hittades i komradion inte kom fran hans pistol, utan fran polisens egna skjutvapen

Det har skapade kalabalik och en demonstration startades som sedan urartade och eskalerade till att folk borjade vandalisera polisbilar, som sedan ledde till brander och plundring. Under ett par dagar spreds sig det har fran ett fattigt omrade i London till ett annat, och sen vidare till andra stader

I mitt tycke sa har kaoset ingenting med den har snubben att gora, vem bryr sig liksom? Vi snackar om redan kriminella ungdomar som tar den har chansen till att slappa ut odjuret i sig, tanken pa att fa vandalisera, misshandla och plundra och kanske komma undan med det ar ju drommen, sa varfor inte

Men ack sa fel, nu sitter manga av dem i arresten och vantar atal!


En av mina facebookvanner la upp den har bilden pa en tjej i Brixton, hon ar kladd i sin jobbuniform fran Curry (en stor elektronikkedja i England) och pa bilden har hon precis blivit arresterad for plundring, pa samma butik dar hon jobbar



Sahar sag det ut nar jag skulle till jobbet en dag, koer med ambulanser och polisbilar i sjalvaste Mayfair



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0