14 dagar i Sverige

En valskriven Londonblogg som jag foljer med jamna mellanrum ar Magnus D, i ett av inlaggen berattar han om hur han hanterar pengar, en gang i veckan tar han ut en "veckopeng" i kontant som ska vara hela veckan och pa det viset haller han koll pa sina utgifter. Det fick mig att tanka pa hur mycket pengar som egentligen gick at nar jag var hemma i Sverige, for den senaste tiden har jag haft valdigt dalig koll, jag ater ute oftare och jag ater mer nar jag ar hemma.. speciellt nu nar jag har borjat trana igen.

Nar jag tittade pa vad som hade gatt at under mina tva lediga veckor i Sverige t ex sa blev jag faktiskt lite forvanad sjalv. Enligt utdragen snackar vi alltsa om £151.13 pa mitt engelska konto och 862.68 kr pa mitt svenska konto, jag trodde det var mycket mer :)

I runda slangar spenderade jag alltsa £10.80 och 62 kr per dag i Sverige, snacka om att bli positivt overraskad... och anda var man ute och harjade nanstans varje dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0