Ibland blir man chockad sjalv

Helt otroligt att jag sitter har kl 7 pa morgonen for att gora nanting jag borde ha gjort tidigare i veckan, plugga pa alla kapitlen som vi ska ha prov pa idag. Redan forra veckan sa jag att jag skulle borja i tid men veckan har bara sprungit ivag och nu sitter man i samma sits igen, nu hade jag tur eftersom provet forra veckan visade sig vara pissenkelt men jag tror att ribban hojs lite infor den har veckan och jag somnade ju litegrann under forra lektionen, nagra anteckningar ar ju darfor icke existerande.. lysande start pa veckan om jag far saga det sjalv

Tanken med den har sessionen ar att vi ska lara oss att lasa etiketten pa vinet for att kunna fa ett litet hum om innehallet, just nu kanns det som hum hum fran Humlegarden? Vid den har arstiden vet vi ju att det inte finns nagra humlor alls, sa nej.. inte ett j-vla hum har inte!!

De flesta jag kanner, eller rattare sagt... samtliga jag kanner vet ju bara hur man dricker vin, sa dar kan jag nog inte rakna med nan vidare hjalp. A andra sidan, vem bryr sig om etiketten? Det ar val det forsta man gor nar man t ex koper nya klader, man river av etiketten och slanger i papperskorgen. Det borde man kanske gora med vinetiketter ocksa

Pricken over i:et ar att boken ar skriven pa engelska, sen ar etiketterna antingen pa italienska, tyska, franska, spanska eller portugisiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0