Mandag 21 februari 2011

En pigg traningsdag, ratt bra tempo och nastan ingen vantan alls pa gymmet.. jag ska nog fortsattta trana sent pa kvallarna for da ar det minst folk, typ nan timme eller tva innan stangning for da har de flesta discobyggarna akt hem

Knaboj
5 x 90 kg
3 x 90 kg
3 x 90 kg

Bankpress
4 x 85 kg
3 x 85 kg
3 x 85 kg

Marklyft
1 x 100 kg
1 x 140 kg
1 x 150 kg

Chins
6 x kroppsvikt + 25 kg
5 x kroppsvikt + 25 kg
8 x kroppsvikt

Dips
6 x kroppsvikt + 25 kg
6 x kroppsvikt + 25 kg
6 x kroppsvikt + 25 kg

Kommentar
Det var ett tag sen jag kunde kora basovningarna i ordning, men knabojen gick forvanansvart bra idag eftersom jag gjorde fler reps pa 90 kg an vad jag hade raknat med. Tank for ett par manader sen, da maxade jag ens knappt 90 kg. Bankpressen  har jag okat 1 repetition i andra och tredje set vilket ar bra, jag hade formodligen klarat en repetition till i forsta setet men det vore dumt att riskera nanting nar man inte har pass. Sista tunga ovningen blev marklyft, det kandes val att ryggen orkade mer men greppet slappte lite grann idag. Vanligtivs ar 150 kg en vikt jag ska klara att halla uppe ratt lange, jag vet inte om det var en battre rafflad stang jag hade senast eller vad det kan bero pa, kanske ska borja med grippertraning igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0