Svensk i London

Jag kan erkanna att jag inte riktigt har besokt de utnamnda svenskstallena har i London, jag vet inte varfor men det har bara inte blivit av fast jag har haft ganska trevligt de fa gangerna jag har gjort det. Harcourt Arms ar ju en svenskpub som bara ligger ett stenkast fran mig, dar har jag varit 3 ggr sen jag flyttade till London sommaren 2008. Igar av alla dagar var jag pa Scandinavian Kitchen for en snabbkaffe med J, ganska trevligt faktiskt.. mycket skandinaviska produkter, dock overpriced som fan men samtidigt ar det ju forstaeligt.

Haromdan var jag t ex valdigt sugen pa chokladbulle, och det finns val inte nat stalle man kan fa tag pa det.. mojligtvis IKEA men fragan ar hur "akta" det ar dar? Naval, Londons basta chokladbullar ligger formodligen hemma hos E, direktimporterade fran Ica Maxi i Helsingborg. Jag foreslog att hon kanske kunde ta med sig en som jag kunde fa, men det visade ju sig vara svarare an vad jag hade trott. Anledningen var att hon for det forsta inte hade oppnat paketet annu, for det andra sa var det hennes chokladbollar. Ok, pa det viset.. man kan ju undra VEM som kopte dem till henne fran forsta borjan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0