Typiskt svensk

For ett tag sen pratade jag och A om att engelsman har en tendens att involvera alkohol i all social aktivitet, det ar inte som i Sverige dar man traffas hemma hos varandra pa filmkvall eller gar pa lunch och fika, aven om det lunchas och fikas en del sa ar det inte helt ovanligt att folk dricker alkohol pa eftermiddagen, vilket de flesta med svensk uppfostran oftast tycker ar "konstigt"

Sa for ovanlighetens skull sa planerade vi in en traditionell lunch/fika i svensk anda, det var ett jakla projekt att hitta en tid som passade oss bada, det tog "bara" tva veckor att synca det :P
Eftersom jag fick aran att valja dag sa fick A valja geografiskt omrade och det foll pa Notting Hill, efter rekommendationer sa hamnade vi pa Gail's, vilket visade sig vara en deli.. mycket trevligt! Att det sen rakade vara lordag var bara ett plus, det var ett buzzy Portobello market.. mycket folk och Notthing Hill bjod aven pa ett trevligt varvader i form av solsken :)


Toasted baguette med parmaskinka & roccula ackompanjerad av en mocha, nomnomnom!



Jag forklarade for A att jag numera ar bloggkandis och en blogg utan bilder ar bara tradig, om man nu inte har en extrem formaga att formulera sig i text. Darfor foredrar jag hellre att tala med bilder, bakom ser man forresten hur kon ringlar sig.. vi hade ju tur med bordet :)


Rockwell for ca 2 ar sen, med handerna nere (hands down) sa maste jag anda erkanna att A's leende ar nagot bredare med en cocktail an utan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0