Mer om vin

Idag var forsta dagen pa min vinutbildning, en valdigt lang men rolig dag som borjade med lite genomgang for att sen ga vidare for en lunch pa en fin restaurang. Vi hamnade pa ett stalle i Soho som heter Gauthier, de blev nyligen tilldelade en Michelin i arets guide. Valdigt stelt stalle for min smak sa for egen del sa hade jag nog inte kommit tillbaks, men det gick anda inte att slappna av pa nat vis.

Det har ar en del av kursens gang, vi jobbar alla i en Michelinrestaurang men for ovanlighetens skull sa var det omvanda roller nu for att kanna pa hur det ar att vara gast. Mitt sallskap var en servitris fran Yauatcha och en direktor fran Busaba, for alla oss 3 hade vi en totalbudget pa £175, det ska tacka lunchen, dryck & service charge och gick man over det sa fick man minuspoang. Lunchen kostade £25 per person, vilket lamnade oss £100 kr att leka med for att bestalla dryck. Det blev lite mineralvatten for att rensa strupen och en flaska rodvin till lammet som kostade runt £60. Med lite service charge (inkluderad dricks) sa holl vi anda bra marginal till budget

Vart rodvin fran Bordeaux, blandning av Cabernet Sauvignon och Merlot, jag blev tilldelad uppgiften att smaka av vinet.. stor press :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0