Sondag 17 juli 2011

Hehe, en rolig dag pa gymmet.
Nar jag korde lutande hantelpress idag kom 3 st 90-kilos amerikanare in och hade banken bredvid mig, nar jag hade avslutat mitt sista set sa den ene: Shit, hur manga reps gjorde du pa den vikten?
5 reps pa 36 kg ar helt okej, nu hade jag kort bankpress innan men hade jag varit frasch sa hade jag sakert kunnat ligga pa 38-40 kiloshantlarna :P

Det roliga var dock att de tre killarna forsokte peppa varandra genom att imitera Ronnie Coleman, for er som ar mindre insatta sa ar Ronnie Coleman en 8-faldig mr Olympia guldmedaljor (varldens mest prestigefyllda tavling inom kroppsbyggning) Han slar alltsa Arnold Schwarzenegger som "bara" fick 5 titlar nar han var pa sin topp

Det ar svart att beskriva hur Ronnie gor innan han ger sig pa vikterna, "yeah buddy" och "lightweight!" ar nagra av hans ord... men det mesta ligger i hur han sager det. Nar jag och O tranade pa Nautilus i vara yngre dar sa var vi precis likadana, vi forsokte ocksa imitera allas var Big Ron Coleman :D

En video pa detta sager det mesta




Bankpress
6 x 85 kg
4 x 85 kg
3 x 85 kg
3 x 85 kg
3 x 85 kg

Lutande hantelpress
6 x 28 kg
6 x 30 kg
6 x 32 kg
6 x 34 kg
5 x 36 kg

Dips
15 x kroppsvikt
20 x kroppsvikt
15 x kroppsvikt

Chins
15 x kroppsvikt

Kommentar
Valde att kora ett annorlunda upplagg idag i bankpressen, viktigt att variera lite nar man har borjat stagnera och 85-kilosgransen verkar vara en svar vikt sa nu siktar jag pa ett totalt repsantal istallet som idag gav mig 19 reps pa 5 set. Sasmaningom vill jag kunna gora lika manga reps, men delat i 3 set istallet
En ny ovning idag var lutande hantelpress, en ovning som jag sallan kor. Men idag forsokte jag hitta min traningsvikt och det ar alltsa 36-kiloshantlarna jag ska leka med framover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0