Fria lordagar

Igar var jag ledig, ledig pa lordagkvallar ar minsann alltid trevligt och det kan jag nog latt vanja mig vid. ALla som jobbar pa kontor ar ju sina lordagar fria och det ar val det enda jag skulle vara avundsjuk pa, men a andra sidan sa kanns det som nat alldeles extra och speciellt varje gang man far en lordag ledigt :)

En fri lordag innebar saklart oftast en tidig sondag, la Grande stocktake! Jag tror jag har namnt det innan, men pa varje stalle jag har jobbat pa hittills har det varit inventering vid varje manadsslut, pa H gor vi det varje vecka eftersom det ar en san omsattning... plus att det blir lattare att lokalisera eventuella problem om det visar sig att siffrorna inte stammer

Men lite tur kanske det gar snabbt idag eftersom var Head Sommelier ar i Indien pa nylanseringen, ar det nat han ar bra pa sa ar det att snacka, vilket ju ar lite underhallande emellanat men det drar ut pa tiden och slutar oftast med att vi alltid blir sena

R sitter kvar i sin ensamhet i chef's office nar alla ar klara och ar redo att ga hem, kvarsittning deluxe... sa var det ju i skolan ocksa, snackade man for mycket fick man sitta kvar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0