SAAB-krisen

Nu ar jag pa vag att skriva ett valdigt stickande inlagg, sa jag varnar for kansliga lasare

SAAB ligger risigt till och det ar lite tragiskt, det kan vi ju konstatera

Den har artikeln pa Aftonbladet kanns annu mer tragiskt an SAAB-krisen, sa kan jag tycka
En SAAB-anstalld menar att han har pengar for en vecka, men att de anda kommer fira midsommar for barnens skull.

For mig har man verkligen misslyckats, att i 40-arsaldern inte kan klara en manad utan lon. Att man ens vill hanga ut sig pa det viset kanns valdigt tragiskt. Alla kanske inte har samma valmojligheter har i livet, men det ar anda lite upp till ens eget ansvar att gora sa gott man kan. Jag forstar att man kanske har lan att betala av och sa, men att inte ha en buffert som tillater oberaknade manadsutgifter ar bara idioti

Nu kanske jag drar alla over en kam, men det kanns anda lite som att en medelsvensson har en tendens att spendera over sina tillgangar

Jag tycker iallafall att man borde tanka till lite innan man gnaller pa en sa stor blaska som Aftonbladet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0