Annu mer stress och press

Jobbet som bartender ar minsann inte sa glammigt som manga tror, det ar inte "bara" att skaka lite drinkar och befinna sig i festens mittpunkt sa fort det vankas party, bakom hela den har fasaden som allmanheten har malat upp sa hittar man en hart arbetande nattuggla som faktiskt jobbar nar andra har kul

Fran och med pa mandag kommer samtliga bartenders pa H att folja en traningsplan, alla kommer tranas enligt en mall som har tagits fram for att drilla nya bartenders. Man far ga igenom skriftliga sprit- och drinkkunskapstester, praktiska prover osv. Det ar valdigt utforliga tester vi pratar om, allt fran husets cocktails till klassiska cocktails som skall goras pa ett visst satt, samt allmanna spritkunskaper om gin, vodka, tequila, rom, whiskey, likorer etc etc etc

Som Head bartender forvantas man ha hogre traffsakerhet pa testerna raknat i procent, samt kunna undervisa i spritkunskap och lara ut fardigheter till annan personal, inte bara individuellt utan aven i grupp
Samtidigt som man ska vara delaktig i tavlingssammanhang, utbildningar och nya idéer

Sa om ni nagon gang halsar pa mig pa jobbet och tror att det ser roligt och enkelt ut sa kan jag bara tala om att verkligheten ser lite annorlunda ut. Bakom scenen ar det minsann blodigt allvar och det finns krav pa att fa vara har

Den har videon ar ett valdigt bra exempel pa budskapet jag forsoker framfora, jag befinner mig i min lilla etta i Malmo 2008 och tranar pa ett av mina forsta trick. Hela videoklippet varar i 9 sekunder och det jag gor ser valdigt enkelt ut, men om hela sanningen ska fram sa tog det mig spontan traning varje dag i ca tva veckor for att satta tricket for forsta gangen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0