Le Nez du Vin

Forra veckans vintest trodde jag ju att jag hade kuggat fett, men jag hade tydligen bara tva fel vilket anda ar acceptabelt :)

Den har sessionen hade jag last pa ratt bra och det blir nog bara ett fel tills nasta gang
Dagens session handlade om lukt, och mitt luktsinne var ovantat bra. Blev lite forvanad sjalv nar jag fick ratt pa dofter som bjornbar, mandel, nejlikor, vanilj, lychee, rosor, mynta etc etc

Det fanns dock en doft som ingen klarade och min beskrivning var nat i stil med: "trad, tunna, unkig garderob, ungefar som ett korkat vin"

Och det var precis det det var, kork.. alltsa ett tecken pa att ett vin ar daligt. Jag ar bast :D


Le Nez du Vin = Nasa for vin (om jag har forstatt oversattningen ratt)
For amatorvinkannaren kan man kopa ett sant paket for ca £250 med 54 olika smakdofter


Kommentarer
Postat av: sofia

haha om det ändå vore så väl, det där var en bild från camden i somras :) jag längtar tillbaka! får se om jag kanske kommer till våren..

2011-03-01 @ 10:27:40
URL: http://ingridsofiaflyckt.blogg.se/
Postat av: sofia

Det vart något fel.. hursomhelst, den där bilden är från Camden i somras :) så tyvärr det är inte vår i Sverige.. här har vi tio minus och massa snö :( grått och kallt. Jag längtar tillbaka! Vi får se om vi ses till våren..

2011-03-01 @ 10:47:16
URL: http://ingridsofiaflyckt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0