Lyx nar den ar som bast

Nar vi anda ar inne pa dyra klockor kan vi lika garna ga igenom dyr whisky, haromkvallen bestallde en gast en av vara dyra whiskyn ur sortimentet, vi snackar om en 50-arig gammal Dalmore fran Highland i Skottland, en utgava fran 1978 som har legat i sherryfat och slapptes i endast 60 exemplar. En av flaskorna star som display i var whiskykabinett och saljs for £1450 per shot

I medicinska termer ar definitionen pa en droppe 0,05 ml, en 50 ml shot innehaller alltsa 1000 droppar.. det ger ett dropp-pris £1,45 (ca 15 kr/droppe med dagens valutakurs) Jag undrar hur manga droppar som kan ha fastnat pa vaggarna i glaset

Jag undrar ocksa hur viktig man ar som manniska nar man valjer att svepa en stankare for £1450 pa en lordagkvall, samt hur mycket pengar den har manniskan egentligen har och ifall denne gor nat bra med dem? Matar denne ett hungrigt barn nan gang da och da t ex? Det vet vi inte, det far vi bara hoppas

I handeln kan man kopa den har flaskan for ca £10.000, om man far tag pa en vill saga



Nog om whisky, jag borde aterga till mina vinstudier.. det jag egentligen gick upp tidigt for att agna mig at



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0