Plumpton

Efter 11 timmar pa jobbet igar gick jag upp 5.30 imorse for att aka till Plumpton college som ar en del av min vinutbildning, det ar typ en bondgard med manga hasttjejer (:P) och en vingard i England dar man utbildar bonder och vinmakare. Jag kan forresten konstatera att hasttjejerna har i England inte alls ar som hasttjejerna i Sverige, standarden i Sverige kan jamforas med en perfekt odlad klase vindruvor med lagom sotma och balanserad syra, medans engelska hasttjejer mer paminner om klasor som har blivit angripna av mogel

Naval, lat oss aterga till upplevelsen pa vingarden.. har kommer en dros med bilder


Vinmakaren visar vilka avstand som ar optimala for att plantera buskarna



Har beskriver han olika "kroppsdelar" av busken och vilka funktioner de har, minns inte ett skit av det har men trevligt var det



En maskin som tar bort kvistar och skinnet pa druvorna samtidigt som den pressar juicen



Forelasaren (fd vinmakare for Nyetimber) berattar om fatlagring



Wall of fame, diplom pa viner som fatt priser



Jag och C provar viner



Jag dricker roséchampagne :D






Gruppbild!!

Kommentarer
Postat av: Stina i London

Tjusiga bilder :)

2011-03-15 @ 08:14:08
URL: http://www.stinailondon.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0