Valet och/eller kvalet?

Jag vill kopa en ny pryl, men fragan ar nu om det verkligen ar nat jag behover eller har nytta av. Forst ut ar en ny kameralins, inte for att jag vet sa mycket om fotografering men jag tror (eller hoppas) pa att jag kommer anvanda min kamera mer och lara kanna den ifall jag koper en ny lins for originalgluggen (18-55mm) jag har kanns tradig och avtandande

En annan idé jag har ar en Ipad 2, jag hade en period dar jag ville ha en Ipad men efter ett par asikter fran den ena och den andra sa kom jag fram till det enda den ar bra for ar slosurf och det lar droja en vecka eller tva tills jag trottnar pa den. Ipad 2 slapptes kort darefter och jag trodde det skulle komma fler nyheter men det var i stort sett samma skit men sa idag var jag inne pa Apple och lekte litegrann, det hade nog varit ratt kul att ha den anda.. en pryl man kan sysselsatta sig med pa flyget... t ex! Men hur ofta tankte jag flyga nu igen? Det finns ett par fragor som maste ratas ut

1. Kommer jag ta fler bilder om jag koper en ny lins?
2. Kommer jag trottna pa Ipaden efter 1-2 veckor?
3. Ska jag gora ett impulskop i dagarna?
4. Det kanske ar sa att jag behover linsen OCH Ipaden... existerar det scenariot? :)
5. Nagra andra prylforslag?

Sigma 18-200mm med bildstabilisator, autofokus och allt lullull som jag sakert kommer ha stor gladje av, tror jag



Eller varfor inte en Ipad dar jag kan slosurfa, titta pa film, lyssna pa musik och ovrigt trams. Ungefar det jag gor just nu fast pa min 12.1" laptop. Vilken farg ar snyggast forresten, svart eller vit?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag förstår precis hur du resonerar med iPaden. Jag köpte en när första modellen kom och den var rolig i ganska exakt två veckor och sedan blev den bara liggande.



Det är ju framförallt en surfplatta men tyvärr är den för dålig för det eftersom den har för lite minne för att man skall kunna växla mellan flikar utan att ladda om sidorna (d.v.s. oanvändbar i tunnelbanan) och dessutom saknar den flash så man missar en del.



Så skippa iPaden om du inte vet riktigt vad du skall ha den till och kör på objektivet! :)

2011-05-22 @ 18:01:51
URL: http://magnusd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0