Isboll

Bloggen har nu drabbats lite av en torka, 4 dagar utan att jag har plintat ner nagot... jag ber om ursakt
A andra sidan kanns har lite tomt ocksa, det har inte funnits nat speciellt att skriva om. Darfor vill jag dela med mig lite av ett av mina intressen som till viss del ar mitt jobb till vardags :)

For alla nya lasare som ar har pa en blixtvisit sa har jag alltsa ett intresse for cocktails, och just cocktails i sig ser valdigt enkelt och simpelt ut att gora nar man tittar pa en bartender, men sen nar man kommer hem och forsoker ge sig pa samma historia sa smakar det annorlunda. Varfor?
En av de viktiga bestandsdelarna i en god cocktail ar is, dalig is ger en dalig drink... svarare an sa ar det inte. Is kyler is och for ett par manader sen fick jag ett par isformer hemskickade av bourbonmarket Maker's Mark


Av isformerna kan man sedan gora stora iskulor, som jag sa tidigare: is kyler is
Tanken bakom en stor isbit ar att den tar langre tid pa sig att smalta jamfort med en liten isbit, i en drink kommer den kyla drycken utan att drycken spads ut vilket betyder att drinken mer eller mindre smakar likadant fran ogonblicket da den halls upp tills den ar helt uppdrucken

Pa jobbet anvander vi oss av ett annat verktyg for att tillverka iskulor, direktimporterad fran Japan for drygt £1000 styck. Valinvesterade pengar eller inte kan man ju diskutera, men den har iallafall skapat ett och ett annat wow-moment pa H. This is the shit!

Kommentarer
Postat av: Angelica

om du har drabbats av bloggtorka, vad har då jag drabbats av?! MEN nu har jag äntligen tagit tummen ur och uppdaterat =)

2011-11-21 @ 23:39:39
URL: http://mindthelondoner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0