Vantar pa medvind

Idag hade jag en liten diskussion med en av vara Maitre d's, hon ska sluta snart och aka tillbaka till Frankrike och prova lyckan. Nagot som hon funderar valdigt mycket pa, och som jag sjalv har funderat valdigt mycket pa ar hur man sakrar sin framtid pa basta mojliga satt

Hon menar att hon inte kan tanka sig att jobba sa som hon gor nu, alltsa for ett foretag som anstalld. Det ger inte en tillrackligt stor avkastning, och hon menar att man mojligtvis kan lagga undan ett par tusen pund om aret och kanske kopa sig en bil and that's it, mojligtvis kopa sig en lagenhet. Men sen da?

Sjalv snappar jag upp saker annorlunda jamfort med henne sa forklarade jag hur en av Storbritanniens rikaste man sag dagens ljus. Jag kom i kontakt med honom nar han hyrde hela ground floor pa H for en minimum spend pa £25.000 for att hans fru skulle flytta utomlands, det skulle bli nan form av leaving party. Om en snubbe branner 25 lakan pa en kvall sa maste han finnas pa google, sa jag gick hem och googlade.

Pa slutet av 70-talet investerade den har killen £10.000 pa plastgalgar, som i sin tur overgick till pubindustrin och darifran exploderade allt i en stor pengaorgie. Han ar ett levande bevis pa att man maste leva i medvind, gora ratt saker vid ratt tillfalle och for att gora nagot sadant kravs det lite av ett startkapital. L menar att hon inte kan spara, pengar hon har hade gatt till klader, skor och annan los shopping. Men men, alla aro vi olika... nar tiden ar ratt ar det bara pengar man kan satsa, inte nagra second hand plagg och pa det viset kommer den "ratta" tiden aldrig att komma heller

Visst, sen finns det ocksa tva sidor pa ett mynt... det ar inte alltid en chansning gar hem, det kan mycket val ga at andra hallet och man blir luspank istallet for framgangsrik, men da har man iallafall gjort ett forsok. Plattfallet behover inte heller betyda att man inte kan resa sig upp igen och gora fler forsok



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0