Slutar att blända

Tisdag redan, helgen gick jakligt fort

Har hunnit fira S fodelsedag tva dagar irad, en kvall med modern Chinese och en kvall med modern European cuisine sa jag har iallafall inte gatt hungrig ;)

Sen har jag agnat kvalitativ studietid at att hanga med L som ar har pa besok, kanske lite otaktiskt nu nar jag befinner mig i sluttampen av vinkursen, tva av mina klasskamrater har blivit nekade till att gora slutprovet eftersom lararna inte tror att de kommer klara det, jag dinglade litegrann ett tag pga mina halvtaskiga resultat i blindtesterna men pa de senaste lektionerna lyckades jag med lite tur (och skicklighet?) hamta igen ett gang avgorande poang... boo-ya!

L ar forresten en stortskon tjej, en koloit (las: Kolozzeummedlem). Trots en handfull gemensamma vanner sa har vi faktiskt aldrig traffats pa riktigt forut forrans nu nar hon turistade i London, men pa nat vis kandes det som att vi kande varandra sen innan. Det blir latt sa nar man har gemensamma intressen, igar var vi pa FitnessFirst och korde ett traningspass med kettlebells och TRX, nagot som jag inte alls har kort trots att utrustningen har funnits pa gymmet. Lite instruktioner och tips fran L sa vart det nastan som att jag hade kort ovningarna i hela mitt liv (eh, not) Jag har iallafall traningsvark i muskelgrupperna som vi tranade igar sa nanting maste jag ha gjort ratt.. det ar det jag vill tro :D

Sen visade sig att L var en kameraexpert, fick forklarat en jakla massa hur allt funkar och sa sent som idag forstod jag antligen lite mer pa hur min kameralins (35mm F1.8) fungerar och vilka fordelar den har

Har jag blivit en battre vinkannare de senaste dagarna? Nej, inte ett dugg
Daremot har jag blivit en battre hobbyfotograf, det vill jag garna tro :)

Vinkade nyss av L for imorgon aker hon hem igen, nu ikvall var vi iallafall pa Edgware road och jag hade en arabisk kycklingsoppa, bilden ar tagen med blandartal F8 och hog slutartid
Fokuserad pa soppan, lagg marke till detaljerna omkring



Fokus pa soppan igen, lite justering i maskineriet, F1.8 och kort slutartid


Kanske inte den basta bilden, men det ger iallafall ett litet hum om hur skillnaden kan bli. Vad jag garanterat vet ar att det har ar mycket roligare an att forsta olika druvsorter och dess karaktaristiska egenskaper beroende pa vilken varldsdel druvor kommer ifran :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0