Vips så var det dags!

I lordags hade jag aterigen planerat att stanna inne for att plugga infor slutprovet pa vinutbildningen nu som har pagatt i drygt 4 manader, det gick sadar da U helt overraskande dok upp pa jobbet tidigare i veckan och vi bestamde da att vi skulle ut och ata nanstans pa lordagen. Jag hade raknat med en tidig hemgang, vilket jag lyckades med... kom hem kl 22, problemet var att jag gick och la mig direkt :)

Eftersom U ar lite av ett fan av Gordon Ramsays desserter sa var det ratt passande att ta med henne till York & Albany dar jag en gang i tiden notte mina skor. Skitkul att traffa pa lite gamla kollegor som fortfarande jobbar kvar och sa men bortsett fran det var maten lite halvdan da Y&A har genomgatt en stor forandring sen Angela Hartnett valde att ga sin egen riktning. Lite synd, Y&A var ett litet gem i Camden

Det kunde ha slutat dar, men som pricken over i:et hittade U ett harstra i hennes efterratt, och nar vi bad om notan sa fick vi vanta tvasiffrigt i antal minuter innan nagon kom och tog emot betalningen. Inte alls imponerad av ett stalle med tva AA-rosetter

I vilket fall som helst, nu sitter jag har 04:45 lokal tid dagen innan och forsoker trycka in sa mycket information om vin sa mojligt for att jag ska klara provet om blott 4 timmar. Jag hade inte tankt sova inatt, kokade nyss en kanna kaffe och satte mig har da ogonlocken borjade kannas tunga. Insag nyss att jag har en jakla massa kapitel om vinlander, vinproduktion och odlingsmetoder kvar att ga igenom... puh?!?!

Aterkommer senare idag och berattar om hur det gick, det ska bli spannade



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0