Solglasogon eller klocka?

En kollega till mig har en drom att en dag bli en pilot, han pluggar till det just nu och har lagt ner en stor formogenhet pa det och behover ytterligare en storre kaka for att ens kunna ga utbildningen. Jag hoppas att han kommer att lyckas, det verkar som att han ar committed till att bli det
 
Jag undrar dock varfor "alla" piloter gar runt bar Aviators? Vad ar det for nat med dessa glajjor som ar sa attraktiva for just piloter? Kan det vara sa enkelt som att Tom Cruise hade dem i filmen Top Gun?
 
Lanade Ray Ban Aviators pa Starbucks i Mayfair
(Oops, verkar som att jag borjar bli langharig igen?)
 
Jag brukar gilla Ray Bans, men tycker inte alls om Aviators eftersom jag tycker de har en dalig passform pa mig. Hade jag varit pilot sa hade jag minsann lagt pengarna pa en klocka istallet, IWC tillverkar mycket trevliga pilotklockor och jag hade absolut inte tackat nej till en aven om jag inte ar en pilot :)
 
Bilden nedan visar en foregaende modell som var avsedd for stridspiloter, tillverkades i begransad upplaga saklart och till skillnad fran den senaste modellen sa har den har en dubbelkronograf. Jag gillar bada pa ett och ett annat vis, men jag foredrar foregaende modell
Enda kruxet ar att man kan kopa drygt 70 par Ray Ban Aviators for pengarna man maste ge for den har klockan :P
 
Tidig julklapp tycker jag, nagon som kanner sig frivillig?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0