Ett mirakel

Nu ar det konstaterat att det inte lonar sig att vara ute i god tid nar det kommer till studier, laxor etc. Jag sitter har, en lordagkvall och forsoker plugga lite vin innan var session pa tisdag och det gar lite pa halvfart. Forra veckan satt man ju i skiten for att jag lag fett efter, kvallen innan drog jag igenom allting... visserligen satt jag uppe till 4 pa morgonen men effektiv som fan var man, det ar bara att klappa sig sjalv pa axeln :)

Idag offrade jag en lordagskvall helt i onodan, istallet for att folja med ett par vanner ut pa middag (pa ett stalle jag aldrig har varit pa dessutom) sa sitter jag och far ingenting gjort. Men jag hanger inte lapp for det, jag youtubade namligen Bjorn Ranelids bidrag till Melodifestivalen!

Det later konstigt, men det ar forsta gangen jag hor hans bidrag. Melodifestivalen ar en typisk grej jag hade foljt om jag hade bott i Sverige, men i och med alla idiotiska rattighetsskal som existerar pa websandningarna sa blir det lite av en utmaning. Efter manga reaktioner pa FB forra veckan sa ar det lite av en plikt att ta reda pa vad folk gnaller pa

Jag sager da det, Bjorn Ranelid ar stortskon! Han ar ett levande exempel pa att man komma langt i en sangtavling utan att ens behova sjunga sjalv?! Lite som Basshunter fast anda inte :)
Till alla tondova darute som drommer om en sangkarriar sa kan jag gott trosta med att det finns hopp!

Det galler dock att valja ratt textrader och man far inte lov att ljuga, annars tappar man sin popularitet. Bjorn Ranelid har saklart stenkoll pa laget:

"Om kvinnan avstar fran mannens sad i mer an 60 ar sa dor hela manskligheten ut" - SANT
"Karleken beharskar alla sprak" - SANT
"Kvinnan ar det forsta konet" - SANT (enligt Bibeln)
"Karleken ar ett mirakel" - SANT
"Har kommer soldaterna, har kommer armén!!" (syftar han pa mannens sad igen?) eller VAD F-N MENAR HAN?

Mina damer och herrar, Bjorn Ranelid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0