HW (part 2)

Idag vaknade av mig sjalv alldeles for tidigt, hade lite dotid over sa for forsta gangen i mitt liv gick jag in och kikade pa Hanna Widerstedt's blogg och hittade ett inlagg om just handvaskor, lite komiskt da jag for nat inlagg sen just kommenterade detta

Hon hade mailat ett onskemal om 5 modeller i krokodilskinn, Louis Vuitton svarade vanligt men bestamt att modellerna ar extremt sallsynta da det tillverkas 1-2 vaskor av den typen per ar och att det ar kolista pa dem varpa HW mailade tillbaka och klagade pa dalig service och menade att hon skulle erbjuda mer pengar an Victoria Beckham

Hanna ma tjana en bra hacka pa sin blogg, men det ar val anda lite storhetsvansinne att jamfora sig med VB som formodligen ar en av jordens trendigaste kvinnor som har deg sa det racker till alla hungriga barn i Afrika, ett twitterinlagg fran VB motsvarar ju typ manadstrafiken pa HW's blogg i antal hits :P

Nu till saken, jag maste saga att jag ar nagot besviken over HW's smak nar det kommer till handvaskor. Louis Vuitton i all ara, men ar inte det market lite uttjatat och tantigt? Det ar sa mainstreamt och jag tycker verkligen att hon fortjanar battre, hon ska ju liksom anda forestalla en modeikon 2012 och da far man val anstranga sig lite mer an sa? Louis Vuitton ar by far det forsta market man hor sa fort designervaskor kommer pa tal, lite ungefar som nar man pratar om varumarket IKEA, det forsta som dyker upp i huvudet ar Sverige och mobler. Jotack, vi vet ju alla hur en Klippan-soffa ser ut eller hur?

Ringer det nagon klocka om jag sager Le Corbusier?
Formodligen inte, men det ar ocksa en soffa
Du har sakert sett samma typ av soffa pa Espresso House men det ar en reproduktion av originalet och sannolikt en kopia sa det stinker om det



Chidde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0