USA i ett notskal

Aftonbladet publicerar en artikel om ett par inbrottstjuvar som tog sig in i ett hem varav en av garningsmannen blev dodad.

Sarah McKinley, sa hette kvinnan som med tva pistoler i handen dodade en garningsman under ett inbrottsforsok. Laser man hela artikeln far man ocksa reda pa att kvinna nyligen blev anka da hennes 40 ar aldre man gick bort i lungcancer under julhelgen. Var det ett satt att ta ut sin ilska eller agerade hon i sjalvforsvar? Ja, nej, kanske eller bade och... det vet nog bara hon

Manga kommentarer pa Aftonbladet handlade om hur man hade tolkat det har i Sverige, kvinnan hade formodligen hamnat i fangelse pga mord etc etc

Ok, for egen del sa hade jag nog statt mer pa hennes sida. I rent sjalvforsvar da en framling tar sig in i sitt hem dar man har spadbarn sa hade jag ocksa avfyrat det skottet och sen hade jag tagit de eventuella konsekvenserna for i det fallet handlar det om hans liv eller mitt liv, han hade ju trots allt en kniv i handen

Men bortsett fran det sa flydde hans kumpan bort fran platsen och lamnade sen in sig sjalv till polisen vid ett senare tillfalle, och han ar nu atalad for mordet pa sin kumpan. Hur gick resonemanget till dar nu?
USA ar ett sjukt land

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0