Att vara dumsnål

För ett tag sen berättade E att hon hade sett ett par örhängen av Marc by Jacobs på Selfridges, hon kände inte för att spendera pengar just vid det ögonblicket så hon bestämde sig för att låta bli, duktig tjej. Dagen efter ångrade hon sig och bestämde sig för att köpa dem ändå, hon gick tillbaka till Selfridges och då hade man plockat bort hela montern, HAHA... så ägd!! :D
 
Då sa jag till henne att det värsta man kan göra vid såna tillfällen är att vara dumsnål, hittar man något man tycker om så måste man agera direkt för samma erbjudande kanske inte dyker upp igen, eller så kanske det inte finns i en passande storlek (om det nu är kläder det handlar om). Som tur var så råkade jag känna till en Marc by Jacobs-butik i Mayfair och tog med henne dit, hon fann sina örhängen, alla vart nöjda och glada och de var t.o.m £10 billigare än Selfridges
 
Hur många lever som de lär?
Nu är jag grymt irriterad själv, har länge velat köpa en klocka jag har spanat på och "rätt" tillfälle har inte riktigt dykt upp förräns nu när jag hittade en sida som folk har rekommenderat på ett klockforum, sidan listar butiker som har specifika klockmodeller till försäljning och till min stora förvåning var det "rea" på just den klockan jag var intresserad av. Tänkte jag kunde traska inom butiken och pruta lite till när jag har tid, tyvärr så har det regnat i dagarna och jag har stannat inomhus under min lediga tid. Iförrgår gick jag in på hemsidan för att kolla om klockan fanns kvar och det var den,, that's good news! Men tyvärr har man höjt priset avsevärt och det är fan-ta-mig oacceptabelt!! (ursäkta franskan)
 
Nu måste jag bara till butiken för att se om det verkligen är sant i realtid eller om det bara är ett "tryckfel" på internet. Det är rätt sjukt om det är sant, till skillnad från bilar och övrig elektronik så stiger bra klockor i värde men att det skulle skilja så mycket på några dagar är overkligt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0