Vad ar klockan?

It's Pimm's O'clock!



Nu nar OS 2012 narmar sig med stormsteg och i samma veva da drottning Elisabeth firade 60 ar pa tronen sa har aven Pimm's blivit lite patriotiska och andrat sin etikett, har pryder Pimm's ett utav skyltfonsterna pa Selfridges

Jag vet inte hur vanlig den har drycken ar i Sverige, vi hade Pimm's pa Hilton i Malmo men jag har inte sett den i andra barer. Traditionsenligt blandar man Pimm's med lemonade, alltsa Sprite eller 7up tillsammans med bar- och citrusfrukter, gurka och mynta... en mycket trevlig sommardrink, Pimm's Cup :)

Exakt vad Pimm's innehaller har jag faktiskt ingen koll pa, av det som ar "kant" for allmanheten ar att den ar baserad pa gin och infuserad (sager man sa?) med orter, kryddor och citrusfrukter. Formodligen anvander man ocksa Earl Grey te som har gett fargen och jag kan aven tanka mig att gurka ar en essentiell ingrediens

Lite kul ar ocksa att mynta inte ar den ursprungliga ingrediensen i Pimm's Cup som manga tror, myntan var bara ett substitut for borage (gurkort) som inte var lika vanlig. Bladen paminner ratt mycket om myntan, kanske nagot harigare och smakar lite gurka, darav namnet kanske... I don't know :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så. Himla. Gott.

2012-06-21 @ 09:04:49
URL: http://dittee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0