Foto for dummies

Nu har jag fatt priserna fran Grey Goose-tavlingen senast, dock saknar jag Yarai-glaset men jag har fatt hem vardecheckarna fran Selfridges och magnumflaskan. For att jamfora storleken sa rakade jag ha en vanlig 70cl Grey Goose hemma och en magnum ar alltsa 2x70cl (1.5L)

For ett tag sen kopte jag ju en ny lins (Nikkor 35mm F1.8) som jag typ inte har anvant, eller rattare sagt inte har haft en susning om hur den funkar. Det ar en fixerad lins och ska tydligen vara grym i daliga ljusforhallanden, for mig skiljde det inte sarskilt mycket fran min standardlins dar F-talet var F3.6-5.6 beroende pa hur mycket zoom man hade men nu luskade jag ut hur den funkar och resultatet blev helt ok

For att fa ut dess fulla potential sa maste man kora kameran i semi-auto mode, jag hade min pa "P" vilket betyder att man staller in F-talet sjalv (tror jag)
I det laget kan man aven stalla in ISO-talet (ljuskanslighet?) sjalv och jag hade min pa 1600, dvs max pa min Nikon D3000

Resultatet blev sahar:

Auto-lage


Manuellt lage (F2.2/ISO1600)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0