Grey Goose-tavling

Haromdagen host'ade H vid Tottenham Court Road en Grey Goose-tavling inom gruppen som nu bestar av 4 olika stallen har i London. Startfaltet bestod av 15-16 bartenders fran samtliga stallen och reglerna var foljande:

  • Minst 35 ml Grey Goose
  • Max 6 ingredienser
  • Cocktailen ska ha en anknytning till stallet bartendern representerar
  • Bartendern ska ocksa kunna redovisa vart inspirationen kommer ifran

Vinnaren blev... *trumvirvel* ... ME MYSELF!! :D
Forstapriset var inte mindre an £200 presentkort pa Selfridges och en magnumflaska (1.5 liter) Grey Goose och en Yarai mixing glas (varde ca £30)

Priset var bra, men det gar inte att jamfora med aran i det har sammanhanget. Forra gangen var jag ruskigt nara att ta hem det da jag kom trea, den har gangen hade jag lite vind med mig och da ar jag minst sagt lika farlig som Ibrahimovic nar han kommer ensam mot malvakten. Kanslan att ta hem trofén till Mayfair dar den hor hemma ar priceless :)




Domarna och representanterna fran Grey Goose



Jag introducerar en av mina ingredienser och haller en kort presentation om vad Lillet Blanc ar for nat



Blandar min cocktail



Garnerar med en orchid




Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!

2012-03-05 @ 11:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0