The new iPad

Japps, nu ar jag en iPad-agare

Nar Apple slappte den 2:a generationen sa var jag lite sugen pa att skaffa en, minns att jag namnde det har for C da hon la fram en ratt bra poang: Vad ska jag ha den till?

Igar slappte man 3:e generationen i afferna har i London och jag stallde mig samma fraga: Vad f-n ska jag ha den till?

Till skillnad fran forra aret sa hoppas jag att den kommer till anvandning, bara att titta pa webtv ar mycket smidigare och att surfa pa den flyter mycket snabbare jamfort med en dator. Liten och latt, man kan ta med den overallt nar man ar pa rorande fot :)

En av mina kollegor koade 4 timmar for att fa sin padda igar, innan honom var dar redan 4-5 talt utanfor Apple store sen i onsdags och flera hundra stod utanfor butiken pa Regent st och koade. Sjalv vaknade jag upp, lagade lunch och gjorde mig i ordning for att traska bort till Selfridge's. Inte en kotte, tankte att de antagligen bara har den pa Apple store. Men de hade visst den pa lager, forsaljaren kom till och med fram och erbjod hjalp. Det var liksom bara jag i butiken? Konstigt :)

Jag valde en svart, 32 GB - 4G
Nu finns inte 4G-natet tillgangligt an, men formodligen senare pa aret och da kommer det ga snabbare att surfa mobilt pa plattan an hemma pa det fasta natet :)


Forsta intrycket ar att den ar valdigt snabb att surfa med, skarmen ar knivskarp och jag gillar att den kan hantera flera sprak vilket betyder att jag har de svenska bokstaverna pa den. Nu saknar den ju flash som ni kanske vet, men det ar ett sprak som kommer do ut inom 1-2 ar tror jag. Allt farre hemsidor har slutat med det och borjat med html5 istallet sa det spelar mindre roll, det som stor mig litegrann ar att ljudet bara kommer ut fran ett stalle. Lite kasst tycker jag, sa nu lutar det at ett par schyssta horlurar... shure thing! :D

Kommentarer
Postat av: Magnus

Grattis! :)

2012-03-17 @ 23:04:47
URL: http://itsmemagnus.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0