Slutspurten

Nu vart det inte mycket kvar av Big Brother 2012, jag undrar vad jag kommer att underhalla mig med nu om natterna innan laggdags. Jag hoppas pa att Idol kommer igang snart :)

Finalisterna ar Amandus, Hanna J och Annika. For mig hade det kanske varit lite roligare om Hanna J akte for da hade Amandus fatt sig en supervecka med karleksparet he he he! Men nu blev det inte sa, och oavsett vad som kommer handa hadanefter sa ar alla pa ett eller annat satt en vardig vinnare

Dock tyckte jag det var lite tigg av Hanna J som spelar sitt hej-jag-ar-en-fattig-mamma-kort infor svensk riks-TV. Om hon hade statt som vinnare sa hade hon betalt av sina lan, kopt en cykel och ge sina barn ett bra liv... ehrm, fragor pa det?

Betala av sitt lan kan hon sakert gora, kopa en cykel kan hon sakert klamma in men att ge sina barn ett "bra" liv kravs nog lite mer. Vinstpengarna, en halv miljon, later mer an vad det ar, men alltsa... 500.000 kr kommer man inte langt med. Jag tror sakert hon kan suga pa den karamellen i 2-3 ar om hon snalar, men for att hoja lagstanivan for hennes vardagliga levnadstandard kravs det nog att hon skaffar ett mer valbetalt jobb eller en rik karl och av det jag har fatt se av Hanna J sa kan jag nastan fett garantera att hon inte ar kvinnan som besitter den typen av intelligens som kravs for att gora pengar av pengar

Fast vem vet, skenet kan bedra. Starta stadfirma kanske?



Chidde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0