LV i rodvitt

De har flygsvampgummorna som jag kallar dem, pryder nu ett utav Selfridges fonster. For nan vecka sen hade Louis Vuitton ockuperat samtliga shoppingfonster pa Selfridges, jag ar lite nyfiken pa hur manga £ den notan landade pa med tanke pa antalet manniskor som passerar dar varje dag
 
Fast den summan kompenseras nog ganska latt pa en av deras dagskassor fran en random butik i London
 
 
Jag gar forbi Selfridges varje dag nar jag gar till jobbet och jag ser ofta en tant strosa runt i omradet
En speciell tant, hon har puckelrygg och haltar fram samtidigt som hon stracker fram handen och tigger efter pengar.
 
Ena sidan av myntet
Situationen ar precis lika hjartskarande varje gang. Jag ser unga, medelalders och gamla manniskor komma ut fran Selfridges med sina markespasar efter sin shopping och utanfor star en hjalplos dam och alla gar obemarkt forbi och latsas som de inte ser henne. Ratt sjukt hur vart samhalle ser ut och hur egoistiska och ohjalpsamma vi ar mot vara medmanniskor i nod
 
Andra sidan av myntet
Man far inte glomma att alla gor manga av sina val har i livet, inte alla... men manga. Jag ar inte insatt i just hennes situation om hur hon hamnade just dar hon befinner sig men manga uteliggare/hemlosa lider av alkohol- och/eller drogproblem. Tyvarr finns det dem som kan komma fram utan att blinka ett oga och tigga, vilket ocksa ar tyngdpunkten i mitt resonemang: Har man mojlighet att rora pa sig obehindrat sa ar man ocksa kapabel till att skota ett jobb och tjana sitt levebrod. Att sitta pa sin hack och tro att det kommer losa sig sjalv kanns naivt. Dessa manniskor ger en mycket skev bild pa de behovande som grupp
 
Darfor tillhor jag den skaran som gar obemarkt forbi, tyvarr!
For jag vet att de enstaka punden jag har i fickan anda inte kommer forandra nanting, varken personen i fraga eller samhallet i det stora hela. Jag kan mycket val ha varit sponsoren till deras dagliga drog- och alkoholintag med min "goda" garning, det tar jag garna avstand fran
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0