Senaste tillskottet

For ca tre veckor sen oppnade restauranggruppen jag jobbar for ett sprillans nytt stalle pa Liverpool street station i London. Vi var dar pa deras soft opening och provade maten och servicen
 
Konceptet ar japansk fine dining och ambitionen for det har stallet ar att de inomkort ska bli rankade i Guide Michelin. Om de far alla bitarna pa plats blir jag inte forvanad om de far tva stjarnor inom en mycket snar framtid
 
For er som ar mindre insatt i hur guiden fungerar sa far man en stjarna for maten, for att ga vidare till nasta stjarna maste servicen i restaurangen vara i toppklass och for att fa den tredje och sista stjarnan maste man ha bra mat, bra service och bra atmosfar. Savitt jag vet sa finns det blott tva stallen som har tre Michelinstjarnor i hela Storbritannien (Royal Hospital Road och Fat Duck), i Skandinavien finns ett stalle i Kopenhamn (Noma)
 
Lite bilder pa C nu, ingangen ar diskret
 
Jag hade en twist av en klassisk Bloody Mary
 
En bild pa baren, det stora gapet i mitten ar en isstation dar bartendersen skar isblocken pa bestallning
 
Bentobox till lunch, en service som personalen pa C maste gora ar att presentera allt som finns i boxarna och det mina vanner... kan bli lite krangligt da menyn bytas ofta och som ni ser finns det en jakla massa skit att prata om innan man kan borja ata
 
Jag fastnade i baren nar desserterna kom till bordet, sahar sag min ut:
Utan en susning om vad det kan vara for nat :)
 
Toaletterna var ganska balla, dock kravs det en manual och den ingick inte vid besoket
 
Sahar manga knappar har jag nog aldrig sett pa en toalett, lyckades lista ut ett par funktioner som att falla ner ringen, falla upp locket, spolning, dryer och lite annat smatt och gott, Ska tydligen finnas massage ocksa men den fick jag inte igang. Rakade trycka pa en knapp och plotsligt flog det upp en strale med vatten sa hela golvet blev blott, undrar vad den funktionen kan vara bra for? :)
 
Naval, en toalett med det mesta om jag far saga det sjalv. Det enda som saknades var en knapp till Internet Explorer sa jag kunde logga in pa FB och uppdatera min status
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0