Träning med Madame

Dags att damma av träningsjournalen igen, ser att 2011 var ett kontinuerligt och aktivt träningsår för mig och det är bara att klappa sig själv på axeln för det. I've done it before, I can do it again
 
Jag hade äran att få följa med Madame från Kolozzeum och gästa hennes gym på S.A.T.S Entré i Malmö igår, väldigt stort och fräscht gym, I like! Jag tog det relativt lugnt i övningarna då man inte är 20 längre, men det är alltid annorlunda när man är två för den ena peppar alltid den andra
 
Vi körde chins med viktbälte och jag måste säga att jag gjorde helt ok resultat trots sporadisk träning på sistone ;)
 
6 x kroppsvikt (uppvärmning)
3 x kroppsvikt + 5 kg (uppvärmning)
6 x kroppsvikt + 15 kg 
6 x kroppsvikt + 20 kg
20 x kroppsvikt
 
Träningspasset fortsatte sen med diverse tricepsövningar, lite axelövningar i TRX och sen avslutade vi med HIIT (högintensiv intervallträning) i en Concept 2 roddmaskin. Eftersom jag besitter den kroppstypen med relativt tunt kroppsfett så har pulsträning inte varit del av mina träningsupplägg. Sätter man mig då på ett löpband, cykel eller whatever... då kan man inte förvänta sig några resultat. Klarade två intervaller på rodden med extra lång vila förstås, så jag vill inte kalla det för intervall men jag mådde typ illa?! Rösten blev hes och jag kunde resa mig från golvet efter en 10 minuters vila, puh!! Aldrig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0