Cocktailgarnityr deluxe

Jag kanner mig skyldig till att blogga nu nar lasarsiffrorna ar uppe, jag misstanker att nagon gor gratis smygreklam at mig nanstans pa internet :)
 
For en vecka sen anordnade H en cocktailtavling dar det gar ut pa att forbattra befintliga drinkar fran var nuvarande cocktailmeny, vinnaren far en symbolisk summa pa £200, jag har ju en titel att forsvara efter fjolarets 1:a vinst fran Grey Goose sa for egen hade det ju varit kul om trofén kunde stanna i Mayfair. H har expanderat det senaste aret och darfor ar restaurangerna fran Abu Dhabi, Dubai och Doha ocksa med i leken och visst maste man visa de sma knattarna om vart flaggskeppet ligger dockar nanstans, LONDON :)
 
Alla ar valkomna framfora sitt forslag, Bar Managern fran varje stalle bestammer sen over vilka som far ga vidare och representera sina respektiva arbetsplatser
 
Reglerna var ganska simpla:
1. Drinkreceptet maste vara oforandrat
2. Man ar tillaten till att andra glas, garnityr och teknik.
3. Garnityren maste inte relatera till drinken, men ska vara latt att reproducera och tillganglig aret om
4. Kostnadforslaget for garnityren bor vara inom en rimlig niva
 
4 finalister blev utvalda fran Mayfair och jag var turligt nog en av dem, BOOM! :D
Nedan syns min egen cocktail dar jag bl a bytte glas, dubbelsilad over frasch is med en gurka skuren i form av en blomma
 
Bara i Mayfair var det ganska stor konkurrens, nedan foljer 3 ovriga finalister som gor mig sallskap i slutbedomningen
 
 
 
Sedan hade vi en liten skara av andra bra forslag som aldrig kom vidare
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0