Fran hjalte till nolla, igen

Haromveckan fyllde ar och pa fragan om vad hon onskade sig blev svaret: Inget speciellt, du behover inte kopa nat
 
En riktig klassiker till svar, tur att man har varit med forr och fattar vinken nar de sager sa och till alla vilsna killar darute vill jag bara gora foljande oversattning till svenska i klarsprak, hon menar: "Sjalvklart vill jag ha en present pa min dag, men jag vet bara inte vad, overraska mig?"
 
Hon fick iallafall receptbok med tartor, kakor och desserter, ansiktsuttrycket nar hon oppnade presenten talade tydligt om att det var precis nanting hon hade funderat pa att kopa sjalv, nojd tjej. Det var bara att klappa sig sjalv pa axeln, jag ar grym!!
 
 
Forsta chokladtartan sag dagens ljus, jag kunde se mig sjalv hoppa in i bilden och dyka ner med huvudet fore i ren American Pie-anda. Dagen till ara hade jag kopt med mig vaniljsas fran Marks & Spencer, battre kombination far man leta efter lange och jag drankte saklart min tartbit i sasen och innan forsta tuggan mottes jag av varldens mest obekvama blick
 
menade att jag kanske borde ha smakat pa tartan utan sas forst for att kunna bedomma tartan for sig sjalv, nu var det saklart forsent, det var liksom inte lage att ta en ny bit heller eftersom tanken att smaka av utan sas aldrig fanns, det var det som var problemet och skadan var redan skedd
 
Lat oss runda av gardagens harda laxa: Ju mer du tror att du forstar nagon, desto mer inser du hur mycket kvar du har att lara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0