Att vara dumsnål

Jag vill passa på att uppmana alla därute att fundera en extra gång innan ni är dumsnåla
 
Jag har flygit sträckan London - Kastrup ett antal ggr vid det här laget och jag kan förmodligen göra det med ögonbindel, men nånting jag alltid gör är att befinna mig på flygplatsen i god tid
 
Nu senast hade en kontaktledning slagit ner och tåget stannade mellan Lund och Malmö, efter lite dålig kommunikation från Skånetrafiken drog det ut på tiden och tåget rullade tillbaka till Lund. Bland alla vilsna resenärer kunde jag antingen vänta på ersättningsbuss eller ta taxi till Malmö (450 kr)
När jag insåg att det inte skulle komma nån f-cking ersättningsbuss valde jag taxi, men nu var det så pass sent så att jag var tvungen att ta taxi till Kastrup
 
Efter 1500 kr (varav 50 kr i dricks till chaffisen) vart man ju på ett ganska mediokert humör, men valde att tänka positivt. Sånt drabbar ju aldrig nån fattig, hellre att det händer mig än en random student. Bröd och nudlar resten av månaden? Tänk så mycket vaginala aktiviteter man hade kunnat ha för 1500 kr, om man nu vill så att säga
 
Skånetrafiken har dock en resegaranti, OM den gäller så täcker den taxiresor upp till 600 kr
För ett år sen sa jag upp mitt HSBC Advanced medlemskap (såklart), annars hade den till och med täckt flygbiljetten om jag hade missat planet
 
Summa kardemumma, var inte dumsnåla kära läsare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0