Märklig dag

Det var bäddat för en skitdag idag, men allt bara vände och blev en helt fantastisk dag istället!

När jag gick utanför dörren imorse var det snötäckt, det händer inte ofta i London men när det väl händer så är stan handikappad. Bussarna utgår eller blir extremt sena, folk står helt stilla
Fick vänta på min buss i evigheter i kylan, alla andra bussar kom förutom MIN och det var bäddat för att jag skulle komma försent till jobbet tills jag bröt isen och började prata med en äldre dam

"Sorry Madame, have you seen 274?"

Det var där dagen vände, hon hade inte sett den komma men undrade snabbt om jag ville stå under hennes paraply :)

Vg tryck på play för bästa känsla när du läser resten av mitt inlägg


Min första tanke var, tack det är lugnt
Det snöade liksom, paraply har man ju bara när det regnar.. så jag körde albatross-style!! :)

Sen kom vi båda fram till att vi skulle åt samma håll, hon föreslog att vi skulle dela en taxi vilket inte var en dum idé... men jag hade ju inga kontanter på mig (svarta taxibilar i London tar enbart cash)
Hon svarade snabbt i brittisk manér att hon inte hade nåt emot att betala, jomenvisst :)

Det blev en trevlig taxiresa faktiskt, vi lärde känna varandra på vägen.. nu vet hon precis var jag jobbar för hon känner till Y&A sen innan, jag har såklart gett henne en stående inbjudan om att hon får komma in och hälsa på när hon ville. Man är ju en gentleman, jag hoppas bara att jag känner igen henne när hon trampar in



Chidde

Kommentarer
Postat av: malin

Och hur gammal var den här madame? ;)

2010-01-14 @ 18:59:34
URL: http://walins.blogg.se/
Postat av: chidde

haha, hon var nog runt 40-strecket

not my cup of tea direkt :)

2010-01-15 @ 01:28:14
URL: http://chidde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0